טיול עצמאי למצרים

מטיילים ישראלים רבים בוחרים באופציה של טיול מאורגן למצרים מטעמי נוחיות, אך מטיילים הרפתקנים יותר שאוהבים להיות גמישים ולא פוחדים לארגן את הטיול בעצמם עשויים להעדיף טיול עצמאי למצרים. בשבילכם הכנו את המדריך להלן עם כל המידע שיעזור לכם לתכנן ולהוציא לפועל את טיול חלומותיכם במצרים הקסומה. בואו נתחיל.

טיול למצרים עם דרכון ישראלי

כל אדם שנכנס למצרים עם דרכון ישראלי – בין אם למטרות תיירות או עסקים – חייב להוציא ויזה. את הויזה ניתן להוציא באופן עצמאי בשגרירות מצרים בתל אביב או להיעזר בשירות הוצאת ויזות. שימו לב שהוצאת ויזה למצרים יכולה לקחת עד כחודש, אז כדאי להתחיל להתארגן מראש. לפרטים נוספים על הוצאת ויזה למצרים ושירות שיסייע לכם בתהליך, היכנסו לעמוד היעודי שלנו לנושא.

הגעה למצרים: בטיסה או בנסיעה?

הדרך הכי קלה ופופולרית להגיע לקהיר היא בטיסה. טיסות ישירות לקהיר מופעלות כיום על ידי חברת Egyptair המצרית. זמן הטיסה הוא 1:25 שעות והעלות היא בין 450-600$ לטיסות הלוך-חזור.

טיול למצרים עם רכב הוא אופציה בעיקר למטיילים ישראלים שרוצים לנפוש בחצי האי סיני. ניתן להיכנס למצרים עם הרכב הפרטי במעבר הגבול טאבה (מסוף בגין). משם אפשר להמשיך לשארם או לדהב. אם ברצונכם לנסוע כל הדרך לקהיר או אל תוך מצרים, זה כבר סיפור ארוך בהרבה. חברת ארקיע התחילה לאחרונה להפעיל טיסות ישירות לשארם א-שייח' בעלות של החל מ-300$ להלוך-חזור. טיסה מנתב"ג לשארם נמשכת כ-1:19 שעות.

מקדש קרנק בלוקסור - טיול עצמאי למצרים

מתי לטייל במצרים?

הזמן הכי טוב לטייל במצרים הוא בחורף – נובמבר-פברואר. בתקופה הזו מזג האוויר במהלך היום נעים (אם כי בלילה עלול להיות קר) ולא יורד גשם. באבי ובסתיו אפשר לטייל בצפון מצרים – באלכסנדריה או פורט סעיד. בקהיר, בסיני ובדרום מצרים כבר חם, אבל זה עדיין עדיף על הקיץ הלוהט.

טיול עצמאי למצרים – אטרקציות שכדאי להכיר

כדי לאפשר לכם לתכנן טיול עצמאי למצרים באופן הכי חופשי, אספנו עבורכם את האטרקציות המרכזיות שיש למדינה המופלאה הזו להציע. ניתן לכם את המידע העיקרי כאן ובעמודים הייעודיים באתר שלנו תוכלו לקרוא בהרחבה על כל עיר ואתר שמעניין אתכם. בהמשך נציע מספר מסלולים אפשריים שתוכלו להרכיב, אבל קודם ניתן לכם להבין מה יש לראות ולעשות במצרים כדי שתוכלו להחליט מה מעניין אתכם במיוחד.

הפירמידות בגיזה

אני בטוח שכל מי שחושב על מצרים מדמיין קודם כל פירמידות – ולא בכדי. מתחם הפירמידות בגיזה הוא גולת הכותרת של כל טיול למצרים – השרידים האחרונים משבעת פלאי העולם העתיק. המתחם נמצא כ-8 ק"מ מהעיר גיזה הסמוכה לקהיר ומכיל את פירמידת ח'ופו הענקית והספינקס העצום. כאן תוכלו למצוא עוד מידע על גיזה ומתחם הפירמידות.

קהיר

אין הרבה ערים בעולם שעשירות כל כך בהיסטוריה ובאתרים מעניינים כמו קהיר, בירת מצרים. מצודת קהיר שנבנתה על ידי צלאח א-דין במאה ה-12 היא אחת האטרקציות המרכזיות בעיר, בנוסף לשוק ח'אן אל חלילי העצום שפועל מאז המאה ה-14. אם אתם מתעניינים בהיסטוריה, אל תפספו את המוזיאון המצרי, שמכיל את האוסף הגדול בעולם של פריטים ממצרים העתיקה. בקהיר יש גם בית כנסת מפורסם במיוחד – בית הכנסת בן עזרא. כאן תוכלו לקרוא עוד על קהיר והאטרקציות המרכזיות בה.

בתי קפה בשוק בקהיר - טיול עצמאי למצרים

אלכסנדריה

בעיר השנייה בגודלה במצרים תוכלו למצוא את מצודת קאיתבאי, אשר הוקמה על חורבותיו של המגדלור המפורסם של אלכסנדריה. בעיר אלכסנדריה נמצאת גם ספרייה ענקית, אשר הוקמה בסמוך למיקומה של הספרייה העתיקה והמפורסמת של אלכסנדריה. אתר מרתק נוסף בעיר הוא הקטקומבות של קום אל שוקפה. קראו עוד על אלכסנדריה בעמוד שלנו על העיר.

לוקסור

העיר לוקסור שוכנת במיקומה של העיר תבאי העתיקה וכאן תוכלו למצוא שרידים רבים לפאר ולעושר שפעם היו מנת חלקה של ממלכת מצרים העתיקה. אחד האתרים המפורסמים כאן הוא עמק המלכים, הכולל 65 קברים של פרעוני הממלכה החדשה. בנוסף, תוכלו למצוא כאן את מקדשי קרנק העצומים.

אדפו

בעיר אדפו נמצא מקדש עתיק לאל הורוס שנבנה בין השנים 237-57 לפנה"ס. זהו פלא ארכיטקטוני מהתקופה התלמיית שמכיל כתובות קיר רבות, אשר היוו מקור מידע מרכזי ללימוד על תקופה זו בהיסטוריה המצרית. המקדש באדפו הוכר על ידי אונסק"ו כאתר מורשת עולמית.

מקדש אדפו - טיול עצמאי למצרים

אסואן

בסמוך לעיר אסואן, העיר הדרומית ביותר במצרים, הוקמו שני סכרים – סכר אסואן הנמוך, שהוקם על ידי הבריטים בסוף המאה ה-19, וסכר אסואן הגבוה, שבנייתו הסתיימה בשנת 1964. גובהו של סכר אסואן הגבוה הוא 111 מטרים ואורכו 3,600 מטרים. בסכר משולבת תחנת כוח הידרואלקטרית והוא מווסת את זרימת מי הנילוס לתוך מצרים. מדרום לסכר נאגרים המים באגם נאצר, שמתפרס על שטח של 5,250 קמ"ר.

מקדשי אבו סימבל

ליד היישוב אבו-סימבל בדרום מצרים, בקרבת הגבול עם סודאן, נמצא אתר ארכיאולוגי עם שני מקדשים שנבנו בין השנים 1284 לפנה"ס ל-1264 לפנה"ס על ידי הפרעונים סתי הראשון ורעמסס השני (שחוקרים שונים מזהים עם פרעה המוזכר ביציאת מצרים). המקדש הגדול מוקדש לרעמסס והשני לאשתו נפרטרי ולאלה חתחור. המקום הוכר על ידי אונסק"ו כאתר מורשת עולמית.

חצי האי סיני

חופשות בסיני אהובות במיוחד על התייר הישראלי. מי לא חולם על השלווה והפינוק של המלונות המפוארים בשארם א-שייח' או החופים הזהובים של דהב? ולצוללנים שביניכם מחכות שוניות האלמוגים המופלאות ואתר ה-בלו הול המפורסם.

טיול למצרים 5 ימים

אם אתם רוצים לטייל בעיקר בקהיר ובסביבותיה, יספיקו 4-5 ימים לטיול קליל ורגוע, שכולל ביקור במתחם הפירמידות של גיזה וכל מה שיש לקהיר להציע. כדי לבקר גם בלוקסור ואבו סימבל, תוכלו להקדיש יומיים לקהיר ולפירמידות, יום ללוקסור, יום לנסיעה מלוקסור לאסואן ויום לאבו סימבל. יכול להיות שזה יהיה קצת לחוץ בגלל הנסיעות ולטיול כזה עדיף להקדיש 6-7 ימים.

גם טיול לסיני מבלי להיכנס לעומק מצרים אפשר לתפור ב-5 ימים. זה בוודאי מספיק לחופשת בטן-גב בשארם או בדהב עם קצת שווקים ואפילו שנירקולים וצלילות. לחופי סיני ישנן שוניות אלמוגים מרהיבות והצלילות בים האדום הן חוויה מיוחדת.

מקדש רעמסס באבו סימבל - טיול עצמאי למצרים

 

טיול למצרים 9-11 יום

לטיול שכולל את רוב האטרקציות במצרים מומלץ להקדיש בין 9 ל-11 יום. בטיול כזה תוכלו להגיע מאלכסדנריה שבצפון ועד לאבו סימבל בגבול סודאן.

לאלכסנדריה שווה להקדיש יום שלם. אפשר גם ללון בעיר. קחו בחשבון את הנסיעות בין קהיר לאלכסנדריה ובחזרה כשאתם מתכננים את הטיול. אחר כך תוכלו לבקר במתחם הפירמידות של גיזה, בממפיס ובסקארה. משם ניתן לרדת דרומה אל היעד הבא – לוקסור. ללוקסור שווה להקדיש יומיים לביקור במקדשים ובעמק המלכים.

בדרך דרומה לאסואן שווה לבקר במקדש הורוס בעיר אדפו. לאחר לינה באסואן, תוכלו להמשיך לאבו סימבל ולהתרשם מהמקדשים החצובים בסלע בקרבת אגם נאצר. בדרך חזרה צפונה שווה לעבור בסכר אסואן. כאשר תגיעו לקהיר, אם יש לכם עוד זמן, תוכלו לבקר במוזיאון המצרי, במצודת קהיר ובשוק ח'אן אל חלילי ולקנות מתנות למשפחה ולחברים לפני הטיסה.

יש לציין כי מקהיר ללוקסור ניתן להגיע ברכבת או בטיסה ומלוקסור דרומה ניתן לנסוע או לשוט על הנילוס. הכל תלוי בתקציב שלכם ובזמן העומד לרשותכם.

אז מה היה לנו עד עכשיו?

אהבתם? שתפו את המאמר!