הכל מה שרציתם לדעת לפני ביקור באפריקה

ביקור באפריקה, קצר או ארוך, הוא הזדמנות לראות מקרוב את נופיה המדהימים של היבשת הזו, לפגוש מקרוב תרבויות מגוונות וכמובן גם בעלי חיים, כמותם סביר שלא תפגשו במקומות אחרים בעולם (לפחות לא כשהם משוחררים, בטבע). אפריקה היא פסיפס של מדינות, שלכל אחת מהן הקסם והמורכבות הייחודיים שלה, מה שהופך אותה ליעד שלא דומה לאף אחד אחר. מהמישורים של שמורת הטבע סרנגטי (Serengeti) בטנזניה ועד לשווקים התוססים של מרקש במרוקו, מפלי ויקטוריה המדהימים בזמביה ועד לאוצרות ההיסטוריים של מצרים, אפריקה מציעה מגוון של אפשרויות, הנותנות מענה למטיילים המחפשים חופשה בכל סגנון וסוג.

מתי הזמן המתאים ביותר לבקר באפריקה

ההחלטה מתי הזמן הטוב ביותר לבקר באפריקה תלויה באזורים הספציפיים שאליהם מתכננים להגיע, שכן היבשת מתהדרת במגוון אקלים ונופים. בדרך כלל, העונה היבשה, הנמשכת בין החודשים מאי עד אוקטובר, נחשבת לאידיאלית עבור מטיילים רבים. בחודשים אלה מזג האוויר מתון יחסית, חיות הבר מתקבצות סביב מקורות המים, והנופים המקסימים, המאפיינים את היבשת, מוסיפים עוד יותר לחוויה. יחד עם זאת, יש לקחת בחשבון שמדובר גם בשיא עונת התיירות, במיוחד ביעדי ספארי פופולריים. ולכן, אם מעדיפים פחות קהל, עונות המעבר, כמו בחודשים אפריל ונובמבר, כאשר מזג האוויר עדיין נוח, הן זמן מוצלח ומומלץ לביקור. באזורים מסוימים, כמו דרום אפריקה, שבהם העונה היבשה נמשכת מיוני עד ספטמבר, מובטח מזג אוויר נעים והזדמנות לחזות בנדידה המדהימה.

מטיילים באפריקה: מצרים, טנזניה ומדינות שכדאי לבקר בהן

אפריקה, כאמור, היא יעד מגוון, שכל אזור, פינה או מדינה מסוימת, מציגים אופי אחר, תרבות שונה וטבע מדהים, שרק מחכה שיגיעו אליו. מצרים, על העתיקות המדהימות שבה, כמו הפירמידות של גיזה והספינקס, היא יעד נהדר לבקר בו למי שחובב היסטוריה וארכיאולוגיה, למשל. השווקים ההומים של קהיר, נהר הנילוס והמקדשים המהפנטים של לוקסור (Luxor) לוקחים את המבקרים בהם לכמעין מסע בזמן, מה שמוסיף עוד יותר לביקור בה. 

אחת הדרכים להגשים את חלום הביקור ביבשת הקסומה הזו היא גם במסגרת טיול מאורגן לטנזניה. טנזניה, ביתם של הפארק הלאומי סרנגטי האייקוני והר הקילימנג'רו (Kilimanjaro) המרהיב, מזמינה את חובבי חיות הבר לחזות בנדידה הגדולה ולפגוש מקרוב מערכות אקולוגיות מגוונות. החופים הבתוליים של זנזיבר מביאים אתם משהו קצת אחר לביקור באפריקה והזדמנות ליהנות מפסק זמן של ממש, יחד עם מפגש עם תרבות תוססת מקומית. 

סיישל באוקיינוס ההודי היא עוצרת נשימה, תודות למים התכולים, לשוניות האלמוגים ולחופים המדהימים שבה. נמיביה, לעומת זאת, מציגה פן אחר של אפריקה עם הנופים הסוריאליסטיים שלה, כולל הדיונות של סוסובלי (Sossusvlei) והפארק הלאומי אטושה (Etosha National Park) העשיר בחיות בר. מדינות אלו, יחד עם רבות אחרות, הן בדיוק מה שהופך את אפריקה ליעד שאסור לפספס, תודות לגיוון הכל כך רחב שלה.

אז מה היה לנו עד עכשיו?
אהבתם? שתפו את המאמר!