מזג אוויר במצרים

מזג האוויר במצרים הוא מדברי, מה שאומר שכמות המשקעים קטנה והטמפרטורות במהלך היום – בעיקר בחודשי הקיץ – לוהטות. אבל יש הבדלים במזג האוויר במצריים לאורך השנה ובאזורים שונים. מזג האוויר באלכסנדריה בצפון מצרים שונה מזה שבקהיר, בירת מצרים ומהאקלים בלוקסור שבדרום. גם בשארם או בדהב בסיני הטמפרטורות שונות. בכתבה זו נביא לכם מידע על מזג האוויר באזורים השונים במצרים ונעזור לכם להבין מתי הכי כדאי לבקר איפה ואילו בגדים כדאי לארוז – בין אם אתם מגיעים לטיול מאורגן או עצמאי.

מזג אוויר בקהיר

קהיר, עיר הבירה של מצרים, נמצאת על הדלתא של הנילוס ונהנית ממזג אוויר מעט נעים יותר מאשר בדרום מצרים. בקהיר יש גם פחות משקעים מאשר בצפון מצרים – יום גשם אחד (!) בלבד בממוצע בשנה. הקיץ בקהיר חם מאוד, בעיקר בשעות היום, עם טמפרטורות שמגיעות ל-36-38 מעלות בין מאי לספטמבר. בלילה, כמו בכל מקום מדברי, הטמפרטורות נוחות יותר ואפילו בחודשי הקיץ הן נעות סביב 21-22 מעלות בממוצע. החורף הוא תקופה מושלמת לבקר בקהיר ובגיזה הסמוכה לה, שם נמצא מתחם הפירמידות המפורסם והספינקס הגדול. מזג האוויר מנובמבר עד פברואר באזור קהיר נעים במהלך היום והטמפרטורות נעות בין 22 ל-26 מעלות. רק שימו לב שבלילה הטמפרטורות עלולות לצנוח עד ל-7 מעלות בינואר.

תמונת פנורמה של קהיר, בירת מצרים. מזג האוויר חם ומומלץ לבוא בחורף.
תמונת פנורמה של קהיר, בירת מצרים. מזג האוויר חם ומומלץ לבוא בחורף.

מזג אוויר בצפון מצרים

בצפון מצרים לחופי הים התיכון נמצאות ערים כמו אלכסנדריה ופורט סעיד, שגם הן שוות ביקור. מזג האוויר באזור זה במצרים נעים יותר מאשר בפנים הארץ.

בערי הצפון הטמפרטורות המקסימליות בחודשי הקיץ הן בין 31 ל-33 מעלות, שזה לא נורא בכלל בהשוואה לחום הלוהט של קהיר ולוקסור. גם בחורף הטמפרטורה בלילה מתונה יותר מאשר במדבר. לכן, ניתן לבקר באזור זה במצרים בכל עונות השנה – עם עדיפות לעונות המעבר, הסתיו והאביב ועונת החורף. מזג האוויר בצפון מצרים גשום יותר מאשר בשאר האזורים, אך גשום זה עניין יחסי כשמדובר בארץ כה מדברית. בסך הכל מדובר ב-6-8 ימי גשם בשנה.

מזג אוויר בדרום מצרים

בדרום מצרים תיתקלו במזג האוויר החם ביותר. בערים כמו לוקסור ואסואן לא כדאי לבקר בחודשי הקיץ, בהם הטמפרטורות מטפסות עד ל-46 מעלות בחודשים יוני-אוגוסט. כמובן שלא יורד גשם בכלל באזור זה. מזג האוויר הקיצוני בדרום מצרים אומר גם שכדאי שתתלבשו חם בחודשי החורף, בהם הטמפרטורות נעות בין 7 ל-9 מעלות בלילה. לעומת זאת, הימים בחורף נעימים יותר, עם טמפרטורות שנעות בין 25 ל-27 מעלות. בקיצור, בכל מקרה תלבשו חולצה קצרה במהלך היום.

לסיכום, החודשים הטובים ביותר לביקור בדרום מצרים הם נובמבר-פברואר. במיוחד אם אתם מתכננים להסתובב שעות ארוכות בחוץ בין המקדשים בלוקסור, בעמק המלכים או באבו סימבל.

מקדש לוקסור, דרום מצרים. אם אתם רוצים להסתובב במקדשים, עדיף בחורף.
מקדש לוקסור, דרום מצרים. אם אתם רוצים להסתובב במקדשים, עדיף בחורף.

מזג אוויר סיני – מצרים

אם אתם מתכננים לבקר בסיני, כדאי שתתכוננו למזג אוויר חם ומדברי. מזג האוויר בשארם, נואיבה, טאבה ודהב חם מאוד בחודשי הקיץ, כאשר בטאבה הטמפרטורות מגיעות עד ל-40 מעלות ביולי-אוגוסט. בחודשים נובמבר-פברואר מורגשת הקלה בעומס החום בסיני והטמפרטורות נעות פחות או יותר בין 20 ל-26 מעלות בשעות היום. בערים שנמצאות יותר בפנים הארץ, כמו נואיבה וטאבה, הטמפרטורה בלילה עשויה לצנוח בדצמבר-ינואר עד ל-6-8 מעלות. בסיני לא יורד גשם. כמעט. יכול להיות שתחוו שם יום גשם אחד בשנה, אבל זה באמת צריך להיות צירוף מקרים (או חוסר מזל).

מלון יוקרה בשארם אל שיח', סיני. מזג האוויר כאן הכי נעים בחורף.
מלון יוקרה בשארם אל שיח', סיני. מזג האוויר כאן הכי נעים בחורף.

מה העונה הכי טובה לביקור במצרים?

העונה המומלצת לטיול במצרים היא החורף – בין החודשים נובמבר-פברואר. בזמן הזה של השנה מזג האוויר במצרים לא חם מדי במהלך היום (אך עלול להיות קר מאוד בלילה). החורף הוא עונה מצוינת מבחינת מזג אוויר במצרים כי לא יורד בה כמעט אף פעם גשם. באביב ובסתיו תוכלו לבקר בצפון מצרים – בערים כמו אלכסנדריה או פורט סעיד. בקהיר, בסיני ובמיוחד בדרום מצרים, כבר עלול להיות חם מאוד בחודשים מרץ-מאי או ספטמבר-אוקטובר. בחודשי הקיץ (יוני-אוגוסט) מזג האוויר במצרים רותח במיוחד – בעיקר בדרום ובפנים הארץ. הטמפרטורות במהלך היום גבוהות במיוחד ומזג האוויר עלול להיות לא נעים. על כן, הקיץ אינו העונה האידיאלית לביקור במצרים.

מזג אוויר בערי מצרים- מעודכן בלייב

אז מה היה לנו עד עכשיו?
אהבתם? שתפו את המאמר!